میل سوپاپ هوا لیفان X60

فروش لوازم یدکی لیفان ایکس 60 (Lifan X60) با بهترین قیمت و کیفیت به همراه ارسال به سراسر ایران در فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات یدکی .

تومان0

شناسه محصول 0952071770386507
افزودن به علاقه مندی ها افزودن به مقایسه

توضیحات

گارانتی محصول ضمانت سلامت فیزیکی کالا
برند تولید کننده وارداتی
مدل خودرو لیفان X60
برند lifan

میل سوپاپ هوا لیفان X60 به تعداد سوپاپ‌هاي موتور داراي برآمدگي تقريبا بادامكي شكل بوده كه عامل باز و بسته شدن سوپاپ‌ها هستند که داراي چرخ‌ دنده مورّبي بوده كه عامل به حرکت درآوردن پمپ روغن و ميل دلكو در اكثر موتورها مي‌باشد همچنين داراي دايره‌اي به صورت خارج از مركز بوده كه عامل به حركت درآوردن شيطانك پمپ بنزين‌هاي مكانيكي مي‌باشد.
میل سوپاپ هوا Lifan X60 حرکت دورانی خود را از تسمه تایم و یا زنجیر دریافت می کند و روی میل سوپاپ برجستگی هایی شبیه به بادام وجود دارد و به آنها بادامک میل سوپاپ می گویند.  
محل و زاویه استقرار بادامک ها روی میل سوپاپ طوری است که با چرخش میل سوپاپ، سوپاپ ها با ریتم و زمانبندی خاصی باز و بسته می شوند همچنین وقتی برجستگی بادامک از روی سوپاپ عبور کرد، فنر سوپاپ آن را به جای اولیه خود بر می گرداند و سوپاپ روی سیت کیپ شده و بسته می شود در صورتی که میل سوپاپ از قسمت بادامک خورده شده و کوتاه شده باشد، باز و بسته شدن سوپاپ ها به صورت ناقص انجام می شود و در نتیجه تنفس و تخلیه در محفظه احتراق بطور ناقص انجام می گردد.
 

علت خرابی میل سوپاپ هوا لیفان X60

 
۱ -موتور بسیار سخت گاز می خورد.
۲ -در اثر باز و بسته نشدن کامل سوپاپ ها، صدای انفجار از مانیفولد هوای ورودی، یا منیفولد گازهای خروجی شنیده می شود.
۳ -نیروی موتور به شدت افت کرده و احتمالا موتور با لرزش کار می کند.
۴ -از قسمت سرسیلندر صدای چق چق به گوش می رسد.
۵ -اگر میل سوپاپ از قسمت نشیمن گاه خود روی سرسیلندر ایراد پیدا کرده باشد به 2 صورت خود را نشان می دهد:
الف) میل سوپاپ در جای خود لق شده: در این حالت کارکرد موتور تغییری نمی کند، ولی هنگام گاز دادن و رها کردن گاز، در حین برگشت دور موتور، صدای چلق چلق به گوش می رسد.
ب) میل سوپاپ در جای خود سفت شده: در این حالت اصطکاک میل سوپاپ با سرسیلندر بیشتر از مقدار عادی است و احتمالا بزودی میل سوپاپ بریده و یا در جای خود قفل خواهد شد در صورت بروز این اتفاق موتور قفل شده و دیگر روشن نمی شود. علت خرابی میل سوپاپ هوا لیفان X60 معمولا نرسیدن روغن و یا نامرغوب بودن آلیاژ آن است.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.