دیسک و صفحه پژو 206 تیپ 2

فروش لوازم یدکی پژو 206 (206 Peugeot) با بهترین قیمت و کیفیت به همراه ارسال به سراسر ایران در فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات یدکی .

تومان2.595.040

شناسه محصول 5047343384263255
Add to wishlist Add to compare

Description

گارانتی محصول ضمانت اصالت فیزیکی کالا
مدل خودرو پژو 206
برند peugeot

دیسک و صفحه پژو 206 تیپ 2 جزو مهم ترین لوازم یدکی پژو 206 می باشد که وظیفه انتقال نیروی موتور را به سمت گیربکس دارد و به جرات می توان گفت که دیسک و صفحه عضو حیاتی خودرو محسوب می شوند و به بیان دیگر می توان گفت وظیفه دیسک و صفحه هنگام تعویض دنده شروع می شود یعنی منبع قدرت را از جعبه دنده جدا می کند و در اینجا به دلیل این که خودرو در حال حرکت است، دنده ها با یک دیگر در تماس هستند، بخاطر همین است زمانی که راننده شتاب بیشتری می گیرد و یا آنکه قدرت موتور را افزایش می دهد نیاز دارد که جعبه دنده از منبع قدرت جدا شود و به بیانی دیگر دنده ها با یکدیگر درگیر نباشند. قطعات تشکیل دهنده دیسک و صفحه پژو 206 تیپ 2 عبارت اند از: نرم کننده کلاچ، صفحه کلاچ، دیسک، پدال، دوشاخه و در نهایت بلبرینگ کلاچ میبینید که دیسک و صفحه متشکل از 6 قطعه اصلی است که جزو قطعه مهمی از لوازم یدکی پژو محسوب می شوند.
 

عواملی که طول عمر دیسک و صفحه پژو 206 تیپ 2 را کم می کند

شتاب بسیار زیاد خودرو
با دنده نامناسب از سربالایی ها گزشتن
وجود بیش از تعداد ظرفیت استاندارد سرنشین در خودرو
استفاده غیرضروری و زیاد از کلاچ

نشانه های خرابی دیسک و صفحه پژو 206 تیپ 2

هنگامی که خودرو هنوز حرکت نکرده و در حالت سکون است خودرو شروع به لرزش می کند.
خودرو را در حالت سکون نگه دارید و در همان حالت خودرو را روی دنده 2 قرار دهید و پایتان را از روی کلاچ بردارید اگر خودرو خاموش شد یعنی دیسک و صفحه سالم است اما اگر خودرو خاموش نشد نشانه خرابی این قطعه می باشد.
اگر در شیب نه چندان تندی که خودرو نیاز به نیروی زیاد برای گزشتن از آن ندارد خودرو توان رد شدن از آن را نداشت و شما مجبور به شتاب بیشتر شدید باید به تعویض دیسک و صفحه بپردازید.

کلاچ دستگاهی است که نیروی موتور را از گیربکس قطع یا وصل می کند یا به عبارت ساده تر عمل کلاچ برای تعویض دنده های گیربکس است این عمل به وسیله پدال که زیر پای چپ راننده قرار دارد انجام می شود به این ترتیب که با فشار به پدال کلاچ صفحه فلایویل جدا می شود و نیرو به گیربکس(جعبه دنده) نمی رسد و در نتیجه چرخ های وسیله نقلیه ازاد می شود بر عکس با رها کردن کلاچ صفحه کلاچ به فلایویل می چسبد ونیروی موتور تابع سرعت و قدرت دنده گیربکس می شود قطعات
کلاچ عبارتند از صفحه کلاچ و دو شاخه کلاچ و صفحه فلایویل و بلبرینگ کلاچ و اهرم و شاخک ها صفحه دهنده و دیسک کلاچ که از یک کاسه مانند از نوع چدن تشکیل شده است . صفحه کلاج سبب به حرکت درامدن سایر قسمت های کلاچ می باشد صفحه کلاچ شامل رویه ه اصطکاکی (لنت های صفحه کلاچ ) است که به یک صفحه فولادی پرچ شده اند صفحه فولادی حرکت دورانی را توسط فنرهای پیچشی به صفحه داخلی منتقل می کند صفحه داخلی با محور خروجی از موتور که محور ابتدایی دستگاه انتقال حرکت است درگیر است رویه های اصطکاکی بین دو عضو
محرک یعنی چرخ طیار و صفحه فشار در اثر نیروی وارد از فنرهای بین روپوش و صفحه فشار کاملا تحت فشار قرار می گیرد معایب سیستم کلاچ
1- لرزش اتومبیل هنگام رها کردن کلاچ
به علت خسته شدن و از فنریت افتادن توپی صفحه کلاچ نیروی وارد به صفحه کلاچ خنثی شده و در نتیجه هنگام حرکت اتومبیل دچار لرزش می شود معیوب بودن فنرهای صفحه فشار دهنده دیسک هم همین عیب را دارد برای رفع این عیب باید صفحه کلاچ به طور کامل تعویض شود
2- بکسواد کلاچ
به علت تمام شدن لنت صفحه کلاچ یا چرب شدن لنت کلاچ بکسواد کرده و در نتیجه نیروی موتور به یکدیگر به طور کامل منتقل نمی شود برای رفع عیب باید اقدام به تعویض لنت و رفع چربی روی لنت کرد

Reviews

There are no reviews yet.

Only logged in customers who have purchased this product may leave a review.