دسته موتور جلو ام وی ام 315

فروش لوازم یدکی ام وی ام ام وی ام ایکس 33 اس (mvm x33s) با بهترین قیمت و کیفیت به همراه ارسال به سراسر ایران در فروشگاه اینترنتی لوازم و قطعات یدکی .

تومان693.840

شناسه محصول 7584610867986083
افزودن به علاقه مندی ها افزودن به مقایسه

توضیحات

گارانتی محصول اصالت کالا و سلامت فیزیکی قطعه
برند تولید کننده وارداتی
مدل خودرو ام وی ام 315
برند mvm

می توان از دسته موتور ام وی ام 315 به عنوان بارزترین تکیه گاه و حافظ تعادل موتور خودرو MVM نام برد. در یک جمله می توان گفت دسته موتور نگهدارنده وزن موتور می باشد البته این تحمل و اتصال دسته موتور کاملا ساده نیست و وظیفه آن به همین جا ختم نمی شود. و اهدافی دیگر در کنار حفظ وزن خودرو در نظر قرار دارد. دسته موتور گیربکس هم در زیر دالان گاردان جای دارد که وظیفه حفظ و تعادل گیربکس به عهده آن است.
می دانیم که خودرو و موتور آن در حالت هایی تمایل به حرکت و تکان هایی دارد و در هنگام روشن شدن خودرو ، گاز دادن های ناگهانی، عبور از دست انداز و همچنین لرزش های ذاتی دلایل لرزش موتور خودرو می باشند. در این زمان ها موتور نباید بیش از حد تکان بخورد و باید تکیه گاهی محکم آنها را ثابت نگه دارد تا گشتاورهای پیچشی تحمل شود. با کمی دقت درمی یابیم که اجزای خودرو و به خصوص موتور اگر کاملا ثابت باشند و به وسیله پیچ و مهره ی تنها به هم متصل باشند، این تکان ها موجب خرابی و حتی شکستن و ترک خوردن اجزا در اثر لرزش ها می شوند پس نتیجه میگیریم که این اتصالات بین موتور و گیربکس با شاسی خودرو باید منعطف باشند. باید گفت نگهداری و تعویض به موقع دسته موتور ها در صورت خرابی در راستای نگهداری خودرو به بهترین شکل می باشد.
 

علائم خرابی دسته موتور جلو ام وی ام 315

یکی از نکاتی که در هنگام برخورد با دسته موتور MVM 315 باید مد نظر قرار داشت این است که معمولا در درون خودرو قطعه دیگری برای نگه داشتن گیربکس در جای خود استفاده می شود که دسته گیربکس نام دارد. از آنجایی که موتور و گیربکس خودرو نزدیک یکدیگر قرار دارند خرابی یا پارگی هر کدام می تواند بر عملکرد دیگری تاثیرگذار باشد.
خرابی در دسته موتور های لاستیکی معمولا با بروز نشانه های پارگی در خود قطعه قابل شناسایی است و علاوه بر آن نوع کارکرد موتور و افزایش لرزش آن می تواند نشان دهنده بروز ایراد در این قطعه باشد. همچنین در صورت خرابی دسته موتورهای روغنی نیز همانند دسته موتورهای لاستیکی کارکرد موتور متفاوت شده و ارتعاشات ناشی از عملکرد آن و لرزش های جاده به کابین خودرو راه پیدا خواهند کرد. علاوه بر این بروز نشتی روغن در دسته موتور های هیدرولیکی نیز از علائم خرابی آنهاست. نباید فراموش کرد که در صورت خرابی دسته موتور بیشترین میزان لرزش در اطراف موتور خواهد بود.
از دیگر نشانه های خرابی دسته موتور ایجاد سر و صدا مخصوصا در زمان عبور از ناهمواری‌ هاست همچنین در صورت آسیب دیدن دسته گیربکس ممکن است راننده لرزش ایجاد شده را مستقیما در پدال کلاچ خودرو حس کند ضمنا وجود ایراد در این قسمت می تواند باعث بر هم زدن تنظیمات کلاچ یا تکان خوردن دسته دنده شود.
با توجه به این که اکثر خودروهای امروزی که در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرند از نوع موتور و محور متحرک جلو هستند خرابی یک دسته موتور می تواند به بقیه دسته موتور ها نیز آسیب وارد کند همچنین در این خودروها خرابی دسته موتور بالا موجب چرخش گشتاوری بیش از حد موتور و تشدید تکانه‌ های شدید به هنگام نیم کلاچ و یا تعویض دنده در نمونه های اتوماتیک بین دنده‌ های جلو و عقب شود که در صورت عدم رسیدگی در دراز مدت و تحت فشار زیاد عبور پر سرعت از دست‌ انداز ها و یا شتابگیری های ناگهانی می‌ تواند به سرعت موجب خرابی چهار شاخه پلوس ها شود و هزینه بیشتری را به جیب مالک تحمیل کند.
با توجه به موارد ذکر شده بهتر است به صورت دوره ای وضعیت سلامت دسته موتور های خودرو را بررسی کنید تا در صورت وجود هرگونه ایرادی به خودرو بتوانید نسبت به تغییر آن اقدام کنید. البته دسته موتور ها معمولا طوری ساخته می شوند که مدت زیادی کار کنند و حتی در صورت خرابی نیز می توانند تا حدی وظایف محوله خود را انجام دهند.
نوع رانندگی با خودرو و میزان همواری یا ناهمواری مسیر نیز در عمر دسته موتور تاثیرگذار است. رانندگی پر گاز و انجام تیک آف در رانندگی به دلیل ایجاد فشار مضاعف به موتور و دسته موتور نقش مهمی در کاهش عمر این قطعه یا آسیب دیدن آن دارند همچنین رانندگی در مسیر های ناهموار، سنگلاخی یا کوهستانی نیز با توجه به افزایش میزان ارتعاشات مسیر نقش مخربی بر صحت دسته موتور ها دارند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.